Català / 
Español / 
English
 

FAQ's

Preguntes més freqüents sobre el funcionament del fesedit:

 

Fesedit:

 

Funcionament:

 

Les comunitats:

 

Els trajectes:

 

Les valoracions:

 

El perfil:

 

El carnet:

 

Pagament:

 

Beneficis: 

 

Amics: 

 

Acreditació de conductor:

 

Esdeveniments:

 

Ajuda:

 

 

Què és el fesedit?

Fer fesedit  és com fer autoestop, però de manera més fiable i segura gràcies a l'utilització de les noves tecnologies i les xarxes socials.

Què és l'e-hitchhiking?

L'e-hitchhiking és la prova pilot prèvia al fesedit duta a terme a la comunitat d'estudiants i personal de la Universitat de Girona.

A qui va dirigit?

El fesedit va dirigit a totes aquelles persones amb necessitat de mobilitat.

Com funciona?

Només cal que et connectis a donar-te d'alta, seguir els passos marcats, seleccionar la comunitat a la qual pertanys (en el cas que pertanys a alguna) i: ¡Ja ets usuari del fesedit!"

Com registrar-me?

Per registrar-te t'has d'adreçar a la pàgina web de www.fesedit.cat, escollir la comunitat a la qual pertanys (en el cas que formis part d'una d'elles), seguir les indicacions i omplir els camps necessaris per donar-te d'alta al sistema.

Per què serveix el xat?

El fesedit ha incorporat el xat per tal que et posis en contacte amb els teus amics o bé amb les persones amb qui vols concertar un trajecte.

Què és una comunitat?
És un conjunt de persones que es localitzen en un mateix lloc i que gaudeixen d'uns beneficis propis que els ofereix el mateix centre de mobilitat.

Què és la Mobilitat Sostenible.cat?

És el nom que rep la comunitat del fesedit implantada per la Universitat de Girona.

Puc pertànyer a més d'una comunitat?

Sí, i tant. Al fer el registre el mateix programa et dóna l'opció de clicar a aquelles comunitats a les quals tu pots pertànyer.

Per on em puc desplaçar?

Tots els usuaris es poden desplaçar per on vulguin, sempre i quan siguin rutes entrades.

Amb qui em puc desplaçar?

Amb qualsevol persona que tingui un trajecte igual o similar al teu.

Com puc crear una ruta?

Un cop tinguis definit el teu rol, ja sigui el de conductor o el de passatger, has d'especificar la ruta que faràs amb l'adreça d'origen i la de destí.En el cas que siguis conductor, has d'indicar el tipus de cotxe que tens, quin combustible consumeixes, les places de cotxe que tens lliures, si estàs disposat a modificar la teva ruta uns metres, i la periodicitat amb què fas aquest trajecte. Un cop tinguis entrades totes les dades, t'apareixerà un mapa on hi veuràs el trajecte de la teva ruta.Si fas un trajecte diàriament, pots crear una ruta periòdica (que pot arribar a ser anual) que serà efectiva els dies que tu convinguis.

Com seleccionar una ruta?

En primer lloc, fas la petició de compartir del trajecte que vols fer i si el sistema troba una ruta disponible se't notificarà. Un cop rebis aquesta informació podràs entrar a veure el detall de la ruta i el perfil del conductor. D'aquesta manera, pots veure les valoracions i el nivell de confiança que té. També li pots enviar algun missatge a través del xat del fesedit per tal que et faci algun aclariment.Alhora, al conductor també se li notifica que hi ha un passatger interessat en la seva ruta.Un cop el passatger ja ha escollit la ruta, pot anotar si és flexible en termes de desplaçament, és a dir, si pot caminar uns metres per trobar-se amb el conductor; i d'horari.Si els dos usuaris es posen d'acord en compartir vehicle es donarà per acabat l'estat de negociació, i a la pàgina d'inici hi apareixerà el cotxe marcat de color.

Com rebre informació sobre les rutes? 

Rebràs les notificacions a través de la pestanya de missatgeria de la pàgina web i si ho desitges, a través de SMS i del correu electrònic (només cal que ho activis des del teu perfil).

On puc veure la meva ruta?

La teva ruta es veurà a la pantalla principal de la interfície. Aquí hi apareixeran totes les rutes que has entrat i/o les que tens demanades, l'estat de negociació, el conductor que hi tens assignat, el nombre de passatgers que han sol·licitat una plaça al teu vehicle, l'existència de places confirmades, etc. 

Com puc modificar una ruta?

Només cal que entris a la ruta que vols modificar i anar a "editar".
Com puc acceptar una ruta?
Per acceptar compartir el trajecte amb algú que t'ha solicitat com  a company de viatge només cal que acceptis la seva petició. 
On em  puc trobar amb el meu company/a de trajecte?
El fesedit, un cop s'ha acceptat un trajecte per les dues parts, ofereix un punt de trobada. Recorda que la plataforma incorpora un sistema de xat per acabar de concretar aquests detalls en el cas que ho creguis convenient (si vols quedar en un altre punt...).

Com sé que m'han acceptat la ruta?

Tots els usuaris del sistema reben una notificació al sistema, al mail i també, en el cas que ho tinguin activat, per SMS, quan se'ls accepta una ruta o aquesta és modificada o anul·lada. 

Com crear rutes periòdiques?

En el moment d'entrar una ruta, l'usuari té l'opció de marcar aquella ruta com a periòdica al llarg d'un any.Per exemple: si em desplaço de Cassà de la Selva a la feina de dilluns a divendres a les 8:00h, puc establir aquest trajecte com a una ruta peròdica. Així com també puc marcar els dies en què no faré el trajecte perquè és festa local, perquè he d'anar al metge...D'aquesta manera, el conductor facilita que els usuaris trobin rutes compatibles als seus desplaçaments amb anterioritat i, per altra banda, ja no s'ha de preocupar d'anar entrant la seva ruta cada vegada; així doncs, només haurà de comprovar si algun passatger sol·licita una plaça al seu vehicle.
Fins quan puc tenir activa una ruta?
Les rutes poden tenir una durada d'un any. 
Com puc renovar una ruta?
Quan la ruta periòdica que tens entrada està a punt de caducar, el sistema t'avisa i et dóna l'opció de renovar-la.

Com rebre informació sobre les rutes? 

Rebràs les notificacions a través de la pestanya de missatgeria de la pàgina web i si ho desitges, a través de SMS i del correu electrònic (només cal que ho activis des del teu perfil).
Com es negocia?
Només cal que entris el teu trajecte i seleccionis la/les persona/es amb qui creus que vols compartir el trajecte. Un cop aquest trajecte s'hagi concertat pots activar un sistema de xat que et permetrà acabar de lligar el que creguis convenient.

Com sol·licitar una plaça?

Com a passatger entres la teva ruta al sistema i automàticament et surten persones els trajectes de les quals poden ser compatibles. Aleshores tu decideixes a qui sol·licites per fer el trajecte. Pots sol·licitar-ho a tantes persones com vulguis i la primera que et confirmi és amb qui faràs el trajecte.En cas que no es trobi cap ruta coincident, el sistema t'oferirà la possibilitat de fer el trajecte utilitzant el transport públic.

Com anul·lar una plaça?

En cas que la ruta no tingui cap sol·licitud, el conductor pot anul·lar la ruta sense cap mena d'incidència.Ara bé, si aquella ruta l'havia creat un conductor i un passatger l'havia sol·licitat, el sistema enviarà una notificació al passatger informant-lo que el trajecte ha quedat anul·lat.En cas que sigui un passatger qui anul·li la seva plaça al cotxe compartit, el sistema també enviarà una notificació al conductor per tal que sàpiga que aquell usuari ha cancel·lat la seva reserva.

Quina penalització tinc si anulo una plaça?

La penalització pel no compliment de la ruta assignada tindrà lloc sempre i quan no es compleixin els requisits marcats (esmentats just a sota) i serà a base de vots negatius al teu rang de valoració. Recorda que el criteri de valoració és el que proporciona seguretat i fiabilitat al sistema i que, per tant, no t'afavoreix tenir-lo en condicions poc fiables. En cas que siguis conductor, la penalització es farà efectiva si elimines la teva ruta després de les 24 hores prèvies al trajecte.En cas que siguis passatger, la penalització seguirà el mateix procediment però, fent-se efectiva, a les 12 hores prèvies a la ruta.
Què és la valoració?La valoració és el barem que determina la reputació i la confiança dels usuaris, ja siguin passatgers o conductors. És un pas obligatori a seguir per si es vol fer ús del sistema.

Què es valora?

Es valoren els aspectes a tenir en compte de l'altra persona a l'hora de compartir un trajecte com ara: la conducció, la puntualitat, les condicions del cotxe, la valoració personal, ...

Per què serveix la valoració?

La valoració serveix per garantir la confiança i la reputació dels usuaris del sistema. La confiança es genera a través de les valoracions que et fa un usuari que ha compartit un trajecte amb tu, i la reputació és la suma total de les valoracions de qualsevol dels usuaris que hagin compartit un trajecte amb tu.

És obligatori fer la valoració?

Sí, perquè en cas de no fer-se no es podrà concertar cap més trajecte, ja que l'últim no es donarà per tancat.
On puc accedir al meu perfil? 

Només cal que et dirigeixis a la part superior de la pantalla i seleccionis la pestanya "perfil".

On puc editar el meu perfil?

A través del menú principal pots accedir a la pestanya del teu perfil i modificar o incloure-hi les dades que creguis convenient.

Per què és necessari el carnet del fesedit?

El carnet és necessari per poder-te acreditar en les situacions que puguin requerir-lo.
On puc aconseguir el meu carnet?

Per aconseguir el teu carnet del fesedit només t'has de dirigir al teu perfil des d'on trobaràs l'opció d'imprimir-te'l.

Quin cost té el trajecte? 

El programa deixa oberta l'opció per tal que conductor i passatger us poseu d'acord i establiu les condicions (quant val el trajecte, qui posa el cotxe...). 

Puc viatjar gratis?

Sí, el programa deixa oberta l'opció per tal que conductor i passatger us poseu d'acord i establiu les condicions (quant val el trajecte, si cada setmana un posa el cotxe).

Puc quedar i negociar pel meu compte a través del fesedit?

Sí, el programa deixa oberta l'opció per tal que conductor i passatger us poseu d'acord i establiu les condicions (quant val el trajecte, si cada setmana un posa el cotxe).

Què són els beneficis?

Un benefici és un privilegi que qualsevol usuari del fesedit pot aconseguir quan es fa ús de la moneda social que empra el sistema. Aquests beneficis suposen un munt d'avantatges per al teu cotxe i per a tu, com ara: revisió i rentat gratuïts, descomptes de fins al 50% en benzina, reparacions, plasces d'aparcament privilegiades, descomptes en els comerços de la ciutat...

Puc gaudir dels beneficis que ofereixen altres comunitats?
No, cada comunitat gaudeix d'uns beneficis exclusius pels seus membres. Per altra banda, el sistema no et permetrà accedir a beneficis de comunitats en les quals no pertanyis.

Com puc saber quins beneficis m'ofereix la meva comunitat?

Per saber els beneficis que ofereix la teva comunitat només cal que t'adrecis al seu link del fesedit.

Com buscar amics?

Un cop t'has registrat, pots sincronitzar els teus contactes de Gmail i Facebook al sistema i importar-los perquè t'apareguin al portal del fesedit.

Com em puc posar en contacte amb els meus amics?

Des del perfil se't dóna l'opció d'exportar-los del teu Facebook o del Gmail. Per altra banda també els pots buscar a través del seu nom.

Quan puc aconseguir la meva acreditació com a conductor?

Un cop hagis realitzat cinc trajectes fent ús de la moneda social del sistema, fesedit t'enviarà un missatge per fer-te saber que ja la pots anar a recollir.

On puc aconseguir la meva acreditació com a conductor?

Un cop hagis realitzat 5 viatges com a conductor del fesedit pots recollir el teu Wellcome Pack (inclou armilla reflectant, rentat de cotxe, revisió gratuïta, descomptes en reparacions, ...) i la teva acreditació com a conductor del fesedit (adhesiu identificatiu) a les nostres oficines

Perquè serveix crear un esdeveniment?

La finalitat de crear un esdeveniment està en el fet que puguis promocionar aquells actes que creguis convenient i que pot ser d'informació als usuaris del fesedit.

Com crear un esdeveniment?

Per crear un esdeveniment privat t'has adreçar a la pestanya d' "Esdeveniments" i indicar-li l'opció d'afegir-ne un de nou. A partir d'aquí vas omplint els camps necessaris i el publiques.

On puc adreçar-me si tinc algun problema?

Si tens algun problema amb el funcionament del sistema pots adreçar-te a l'apartat de "Suport" que trobaràs al menú de la part superior. A través d'aquest servei et podràs posar en contacte amb nosaltres per dubtes que tiguis relacionats amb el funcionament del web, del mòbil, dels "dits" i dels "fets"..., suggeriments i altres temes que ens vulguis comunicar.

A més, també et pots posar en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic info@fesedit.cat .

 

 

 Esdeveniments

No hi ha esdeveniments per mostrar

 Propers viatges

  • Vic - Berga
    15:00 - 28/07/2017

  • Vehicle
    Tarragona - L'ametlla de mar
    17:00 - 28/07/2017

  • Vic - Sabadell
    21:00 - 28/07/2017

  • Vehicle
    Carrer riu montsa... - Avinguda països c...
    00:00 - 29/07/2017

  • Vilanova i la geltrú - Tarragona
    00:00 - 29/07/2017

  • Santa eulàlia de ... - Calle del doctor ...
    01:15 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Sant hilari sacalm - Girona
    06:20 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Girona - Barcelona
    06:30 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Sant feliu de llobregat - Vic
    07:00 - 29/07/2017

  • Barcelona - Torredembarra
    07:15 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Salou - Tarragona
    07:30 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Sant esteve sesrovires - Barcelona
    07:30 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Badalona - Vilafranca del penedès
    07:30 - 29/07/2017

  • Sant vicenç dels horts - Vic
    07:30 - 29/07/2017

  • Barcelona - Vic
    07:45 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Port macquarie - Girona
    08:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Rotonda d'emili g... - Girona
    08:00 - 29/07/2017

  • Barcelona - Calafell
    08:00 - 29/07/2017

  • Igualada - Barcelona
    08:00 - 29/07/2017

  • Barcelona - Palamós
    08:30 - 29/07/2017

  • Tarragona - Vila-seca
    08:45 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Tarragona - Reus
    08:45 - 29/07/2017

  • Girona - Canet d'adri
    09:00 - 29/07/2017

  • Blanes - Barcelona
    09:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Sant antoni de vilamajor - Badalona
    09:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Escaldes-engordany - Barcelona
    09:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Girona - L'escala
    09:00 - 29/07/2017

  • Barcelona - Vic
    09:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Sant climent de llobregat - Barcelona
    09:00 - 29/07/2017

  • Barcelona - Sort
    09:00 - 29/07/2017

  • Figueres - Rabós
    09:30 - 29/07/2017

  • Girona - Platja d'aro
    09:30 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Torredembarra - Tarragona
    09:45 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Castellar del vallès - Sabadell
    09:45 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Girona - Figueres
    10:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Girona - Maçanet de cabrenys
    10:00 - 29/07/2017

  • Vic - Girona
    10:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Mataró - Barcelona
    10:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Anglès - Girona
    10:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Can baró, barcelo... - Vilapicina i la t...
    10:30 - 29/07/2017

  • Girona - Sant pere pescador
    11:45 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Reus - Tarragona
    13:00 - 29/07/2017

  • Manresa - Terrassa, barcelona
    13:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Tarragona - Torredembarra
    13:00 - 29/07/2017

  • Vic - Barcelona
    13:00 - 29/07/2017

  • Vic - Barcelona
    13:15 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Tarragona - Salou
    14:00 - 29/07/2017

  • Torredembarra - Barcelona
    14:00 - 29/07/2017

  • Girona - Barcelona
    14:00 - 29/07/2017

  • Vehicle
    Vic - Sant feliu de llobregat
    14:00 - 29/07/2017